Saturday 8 September 2012

Nasib Penghuni Rimba

Sebelum kita meneruskan pelajaran kita untuk topik ini, cikgu akan ceritakan sebuah kisah yang bertajuk Nasib Penghuni Rimba


Kisah ini mengisahkan tentang seekor Animated Bee on white background  dan rakan-rakannya yang tinggal di dalam sebuah hutan. Terdapat juga  binatang-binatang lain dalam hutan itu seperti animated frog  resimleri  dan . Mereka hidup di dalam hutan tersebut sejak beberapa generasi yang lalu. Kamu tahu tak? mereka saling memerlukan antara satu sama. Oleh itu, mereka perlu sentiasa berhati-hati untuk mengelakka daripada menjadi makanan binatang lain.

Sang Animated Bee on white background suka bermain-main di taman . Sang  Animated Bee on white background  suka meminum nektar yang terdapat dalam bunga-bunga tersebut.

Pada suatu hari Sang  Animated Bee on white background  berterbangan di kawasan sebuah kolam seorang diri. Dia tertarik dengan sekuntum bunga teratai di kolam tersebut. Dia terus hinggap pada bunga teratai tersebut untuk minum nektar yang terdapat pada bunga tersebut. Semasa hinggap di bunga tersebut, tiba-tiba datang
seekor animated frog  resimlerimelompat-lompat ke arahnya. Dia terlalu asyik meminum nektar bunga tersebut sehingga dia tidak sedar kehadiran sang animated frog  resimleri. Sang animated frog  resimleri dengan pantasnya menjelir lidah untuk menangkap sang Animated Bee on white background. Nasib Sang Animated Bee on white backgroundbegitu malang pada hari itu. Maka, tamatlah riwayat Sang Lebah.  Sang animated frog  resimleribegitu kenyang. Dia melompat ke kawasan padang. Tanpa disedari, dia diperhatikan oleh Sang . pDengan pantasnya Sang mengejar Sang animated frog  resimleri  yang kekenyangan lalu memakannya. Maka tamatlah riwayat Sang animated frog  resimleri. Sang  berehat di bawah pokok kerana kekenyangan. Sang  tidak menyedari bahawa dia sedang di perhatikan oleh seekor . Burung tersebut terbang dengan pantas lalu menyambar Sang . Maka tamatlah riwayat Sang  itu. Begitulah keadaan di rimba tersebut. Semua penghuni sentiasa berhati-hati kerana mereka takut ditangkap oleh haiwan lain.

1 comment: